Zbliża się grudzień – jeden z miesięcy o największym zapotrzebowaniu na organizowanie wydarzeń firmowych. Ma to związek z firmowymi podsumowaniami roku i spotkaniami bożonarodzeniowymi. Aż 32% przedsiębiorstw w Polsce organizuje w tym czasie eventy dla swoich pracowników. Jak wynika z pierwszej edycji ogólnopolskich badań wykonanych przez IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil pt.: Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie? ponad 50% Polskich przedsiębiorstw wydaje na takie spotkania rocznie nawet do 100 tysięcy złotych.
Świąteczny peak eventowy
Grudzień to intensywny okres dla obiektów hotelowych i konferencyjnych. W tym okresie, aż 32% przedsiębiorstw w Polsce organizuje ostatnie wydarzenia firmowe w roku. Podsumowania roku działalności i spotkania gwiazdkowe z pracownikami to drugi co do wielkości peak konferencyjny i tym samym ostatnia możliwość w danym roku na zwiększenie zysku. Jak wynika z badań wykonanych przez IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil pt.: Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie? najważniejszymi faktorami przy organizacji takich wydarzeń jest cena (80%), jakość kuchni oraz łatwość dojazdu do obiektu (po 48%). Obiekty na ten okres przygotowują się z dużym wyprzedzeniem. Aż 45% przedsiębiorstw planuje takie wydarzenie z 1-3 miesięcznym wyprzedzeniem, co piąta (22%) firma z aż półrocznym wyprzedzeniem. W tym czasie obiekty hotelowe muszą zaistnieć w miejscach, w których poszukują ich Klienci oraz przedstawić możliwie najlepiej sprofilowaną ofertę. Ponad 52% firm wyszukuje ofert hotelowych za pomocą wyszukiwarek internetowych. To właśnie promocja w sieci jest kluczem do sukcesu. – Internet to obecnie najważniejsze medium, dzięki któremu firmy mogą porównać oferty hoteli. Daje to obiektom hotelowym możliwość szerokiej promocji skierowanej do idealnie sprofilowanego Klienta. Dzisiejsza forma sprzedaży usług w sieci prowadzona przez działy marketingu, reklamy, promocji i PR. To pion promocji obiektów hotelowych. O jej sile świadczy skuteczność dotarcia do wybranej grupy docelowej i niższy koszt dotarcia, niż ma to miejsce za pośrednictwem tradycyjnych mediów, czy metod promocji – mówi Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil Conference & Spa, Hotelarz Roku 2014.
Planowanie eventu
Największą grupą przedsiębiorców planujących grudniowe wydarzenia firmowe są przedsiębiorstwa usługowe (44%), firmy zajmujące się produkcją przemysłową stanowią 32% przedsiębiorstw, a co czwarta firma zajmuje się handlem. Aż 58% firm zatrudniających powyżej 250 pracowników organizuje swoje spotkania firmowe w obiektach hotelowych. Analizując wyniki badania rynku usług hotelowo-konferencyjnych Hotelu Narvil łatwo dostrzec, że gwiazdkowe spotkania firmowe wymagają dużych powierzchni dla licznych grup, a także dają możliwość na spore zyski. Jednak organizacja grudniowych wydarzeń świątecznych to nie jedyny cel obiektów hotelowych. Oprócz najwyższej jakości świadczonych usług ważne jest również zabieganie o powrót Klientów do obiektu przy okazji kolejnego wydarzenia. Jak wynika z badania IBRiS dla Hotelu Narvil, przy obecnej szerokiej dostępności usług konferencyjnych firmy mają tendencję do organizowania wydarzeń do trzech razy pod rząd w tym samym obiekcie. Dlatego tak ważne jest pierwsze wrażenie i ciągłe podnoszenie wysokiego standardu usług. – Mimo, iż internet obecnie wiedzie prym w promocji obiektów hotelowych to w trakcie eventu, a także po jego zakończeniu niezwykle istotna jest praca działu sprzedaży aktywnej. Nasze oferty zawsze są sprofilowane pod danego Klienta, a kontakt face to face, pozwala na budowanie trwałych relacji. Dzięki profesjonalnej obsłudze działu sprzedaży aktywnej zwiększamy szanse na ponowne goszczenie danego Klienta przy okazji kolejnego wydarzenia – dodaje Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil Conference
Badanie rynku usług hotelowo-konferencyjnych w Polsce zostało wykonane w I kwartale 2016 roku przez Instytut IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil Conference & Spa na próbie 600 przedsiębiorstw (w tym 100 mikro i 500 małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach).
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.