Wielce Szanowni Delegaci
Założyciele Polskiej Izby Hotelarskiej !
Dziś, dnia 5 marca 2002 roku uczestniczymy w wydarzeniu historycznym na skalę ogólnopolską. W dniu dzisiejszym, z woli krajowego przemysłu hotelarskiego, powołujemy nową, nowoczesną strukturę samorządową. Samorząd, według „Wielkopolskiego słownika języka polskiego” to wykonywanie władzy lub innej ważnej działalności organizacyjnej w ramach branży. Tą władzę, poprzez wybranych przedstawicieli będziemy sprawować już od teraz.
Na tą chwilę, i na tą strukturę, od lat oczekuje ponad 13 tysięcy obiektów hotelarskich i kilkadziesiąt tysięcy prawników usług. To na nas spadnie zaszczyt, obowiązek przyłączenia polskiego przemysłu hotelarskiego do Europejskiego Wspólnego Domu: Unii Europejskiej. Nie boimy się tego wyzwania mając głęboką świadomość problemów w spełnieniu wymogów tamtejszych i socjalistycznych stawianych nowym członkom EWG. Na tej drodze, i w tym procesie, nawiążemy wszelkie niezbędne kontrakty z polską administracje rządową, władzą ustawodawczą oraz strukturami gospodarczymi i politycznymi Parlamentu Europejskiego.
W tych działaniach, Władze Polskiej Izby Hotelarstwa liczą na owocną pomoc ekspertów hotelarstwa skupionych w już działających organizacjach działających w obszarze hotelarstwa w tym także Polskim Zrzeszeniem Hoteli. Zamierzamy mówić o polskiej turystyce jednym głosem z Polską Organizacją Turystyki, Polską Izbą Turystyki, oraz regionalnymi i lokalnymi izbami turystyki. Będziemy współpracować, dla dobra branży, którą zaprezentujemy, z każdym kto unika konfliktów, na dobrą wolę rozwiązania problemów zawodowych i wysoki stopień wiedzy i doświadczenia fachowego.
Szanowni Delegaci !
Samorząd, jakim jest Polska Izba Hotelarstwa, różni się od innych organizacji zawodowych działających obecnie na terytorium naszego kraju tym, że jako jedyni otworzyliśmy „wrota statutu” na wszystkie i podmioty gospodarcze, którym zależy na rozwoju hotelarstwa, Członków Polskiej Izby Hotelarstwa stanowią:
- obiekty hotelarskie;
- firmy-producenci, dystrybutorzy, przedstawiciele, różnych gałęzi przemysłowych, ubezpieczyciele, instytucje finansowe leasingowe, biura projektowe, firmy wyposażeniowe, hurtownie i zaopatrzenie;
- szkoły wyższe i średnie, firmy szkoleniowe nauczające hotelarstwa i turystyki;
- organizacje, lokalne izby, instytucje badawcze i statystyczne.
Ten potencjał intelektualny, strukturalny i ilościowy daje nadzieję na sukces w ramach samorządzenia polskim hotelarstwem.
Priorytet celów Polskiej Izby Hotelarswa zawiera się w następujących zapisach statutowych:
- obrona interesów członków;
- doradztwo inwestycyjne i opieka prawna;
- lobbing;
- akredytacja członków PIH do ściśle określonych standardów technicznych i kadrowych.
Rozszerzmy pokrótce tezy kierunków działania.
Praktyczna obrona interesów członków będzie polegała na wszechstronnej pomocy w sprawach globalnych i indywidualnych.
Każdy członek PIH otrzyma na piśmie tzw. „Polisę bezpieczeństwa”.
Z chwilą przystąpienia do członkostwa w Polskiej Izbie Hotelarstwa, Przedsiębiorstwo i jej Szef otrzymują kompleksową opiekę.
W X punktach zawiera ona:
I. Pomoc w sprawach wymagających wywierania wpływu Izby w celu osiągnięcia określonego skutku.
II. Interwencje i pośredniczenia.
III. Listy polecające.
IV. Wsparcie kariery.
V. Dostęp do urzędów i decydentów.
VI. Promocję menedżera - dla każdej grupy członków inna.
VII. Sondaż problemów i nagłaśnianie ich w mediach, administracji państwowej.
VIII. Uczestnictwo w konkursach menedżerskich i systemach jakości.
IX. Promocję firmy - dobranej indywidualnie dla poszczególnych grup członków.
X. Udział w szkoleniach i praktykach w kraju i za granicą. Integracja.
W ramach doskonalenia wiedzy zawodowej uruchomione zostanie, w trybie natychmiastowym, po Zjeździe, Hotelarskie Centrum Szkoleniowe. Poprzez tą instytucję zostaną rozpowszechnione wszystkie niezbędne, polskie akty prawne, dotyczące branży hotelarskiej. Udostępnimy wszystkie Dyrektywy Rady Europy i Parlamentu Europejskiego z zakresu hotelarstwa.
Do współpracy zostaną zaproszeni wybitni eksperci krajowi i zagraniczni. Poprzez specjalnie opracowane programy marketingowe, dotrzemy do poszczególnych ważnych touroperatorów na Zachodzie Europy.
Nawiążemy kontakty z tzw. ambasadorami ds. organizacji kongresów i wielkich zjazdów. Będziemy pośredniczyli pomiędzy tymi koncernami Europy, którzy zamierzają współpracować z producentami w Polsce. Będziemy wywierali wpływ na opracowanie i uchwalanie takich legislacji, które okażą się korzystne dla branży.
Dziś sygnalizujemy, a jutro podejmiemy decyzję, aby wszyscy członkowie Izby zobowiązali się do udzielania wzajemnych, głębokich bonifikat za swoje produkty i usługi.
Corocznie będzie wydawany „Informator” o członkach PIH, z krótką charakterystyką profilu zawodowego. Publikacja ta będzie udostępniana w strukturach krajowych i zagranicznych. Już dziś zapewniamy członkom dostęp do pracy polonijnej i tych czasopism na Zachodzie Europy, które zamierzają współpracować z Izbą. Wszyscy członkowie Polskiej Izby Hotelarstwa otrzymują, obok pisemnej „Polisy Bezpieczeństwa”, także znaczki i emblematy przynależności do krajowego samorządu hotelarskiego. Będzie je można wykorzystywać w indywidualnych kompaniach reklamowych.
|